Oddziały STOMOZ posiadają autonomię organizacyjną , a ich członkowie w liczbie ponad 300 osób są aktywnymi uczestnikami kreowania polityki opieki zdrowotnej na swoim terenie .
Zarząd Główny i Zarządy Oddziałów STOMOZ realizują cele statutowe na poziomie regionalnym i ogólnopolskim.
W cele Stowarzyszenia wpisują się dbanie o wysokie kwalifikacje zawodowe i poziom moralny oraz ochrona godności i etyki zawodowej menedżerów opieki zdrowotnej, integracja osób pełniących funkcje menedżerskie w opiece zdrowotnej oraz osób zainteresowanych procesami zarządzania, organizacji i ekonomiki w opiece zdrowotnej, działanie na rzecz upowszechniania skutecznych i efektywnych metod zarządzania opieką zdrowotną, inicjowanie i podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia przepisów regulujących funkcjonowanie opieki zdrowotnej, inicjowanie i propagowanie badań oraz rozwiązań służących nowoczesnym metodom zarządzania opieką zdrowotną, współpraca z organizacjami krajowymi i zagranicznymi zajmującymi się procesami zarządzania, organizacji i ekonomiki w opiece zdrowotnej, upowszechnianie za granicą polskich doświadczeń w zakresie zarządzania, organizacji i ekonomiki w opiece zdrowotnej.
Stowarzyszenie osiąga cele poprzez popularyzowanie wiedzy na temat organizacji, zarządzania i ekonomiki zdrowia, skutecznych i efektywnych metod zarządzania i rozwiązań organizacyjnych, poprzez kursy, seminaria, kongresy, konferencje i wydawnictwa, udzielanie swoim członkom pomocy prawnej oraz propagowanie zasad etyki zawodowej, opiniowanie projektów aktów prawnych, przedstawiania władzom opinii, wniosków oraz projektów zmian służących efektywnemu, skutecznemu i społecznie akceptowanemu funkcjonowaniu opieki zdrowotnej.
www.stomoz.pl